doctor

facebook: I ♥ doctor blog
twitter: @DoctorMisha

KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 01 Jul, 2011 09:01

KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

Već dan posle samoproglašenja nezavisnosti Kosova i ekspresnog priznanja koje je stiglo od Sjedinjenih Američkih Država, 18. februara 2008. godine, sam napisao post: Realnost: Republika Kosovo, u kome sam konstatovao da je novi sused Srbije postala njena dotadašnja južna pokrajina. Danas sam daleko sigurniji u istinitost te tvrdnje...

Naši političari su me kasnijih godina obmanjivali da je na našoj strani pravda i međunarodno pravo, istorija, tradicija, vera, Rusija...dok je za sve to vreme Kosovo dobijalo priznanja od gotovo svih uticajnih (evropskih) država i polako išlo ka sopstvenoj državnosti. Istina je da ni danas, polovinom 2011. godine, ova bivša srpska provincija nije dobila priznanje od većine država sveta (nezavisnost Kosova priznalo je 76 od 192 (40%) zemalja članica Ujedinjenih nacija), ali je istina i  to da je Kosovo (i Metohija) van suvereniteta Republike Srbije još od 1998. godine, pre NATO bombardovanja. Na to nas je još u novembru 2002. godine upozoravao i ubijeni premijer Dr. Zoran Đinđić: "Kosovo je kao divlja gradnja za koje će međunarodna zajednica reći da ga je lakše legalizovati nego rušiti...".

 KOSOVO, KAMEN OKO VRATA SRBIJE

U prethodnim godinama smo se naslušali najneverovatnijih predloga srpskih zvaničnika (kao i opozicije) o rešenju kosovskog problema. Te ideje su išle od "kreativnih" do "pretećih", međutim u svim tim izjavama reč je bila samo o imaginarnom Kosovu. Niko (osim poslanika koalicije oko LDP na skupštinskom zasedanju na kome je usvojena Rezolucija o Kosovu) nije govorio o konkretnim političkim pitanjima koja bi se postavila u slučaju već potpuno neverovatne pretpostavke da Kosovo ostane u Srbiji. Niko ni reči nije rekao o tome kako bi, recimo, srpska vojska i policija ušle na Kosovo, jer samo prisustvo organa prisile znači stvarni suverenitet u ključu razumevanja nacionalnih država. Niko nije govorio o tome kako bi građani Kosova glasali na budućim zamišljenim izborima za Skupštinu Republike Srbije i kako bi srbijanska elita prihvatila albanske poslanike, pa i ministre u svojim budućim vladama. Kakav bi to bio školski sistem, kako bi se predavala Kosovska bitka, a kako Balkanski ratovi? Da li u duhu „jedne istine“, „naše istine“, kako bi to rekle naše današnje prosvetne vlasti? Svih ovih godina od kada je Kosovo suštinski odvojeno od Srbije nismo uspeli da čujemo razrade takvih konkretnih pitanja, jer niko, u stvari, nikada nije ni pomenuo stanovništvo Kosova. Ono o čemu se govori u tolikim govorima jeste samo „Kosovo“, neko u stvarnosti nepostojeće Kosovo – Kosovo bez ljudi.

Srbija je Kosovo izgubila upravo na tom pitanju. Kosovo za političke i intelektualne elite u Srbiji nikada nije podrazumevalo njegove stanovnike, već samo teritoriju, imaginarnu teritoriju istrgnutu iz vremena, iz realnosti. Kao neko polje, bez ljudi, u 1389. godini! Zbog toga mi se čini izlišnom rasprava o tome da li će Kosovo biti izgubljeno naredne 2012. godine ili se to već dogodilo 1999., odnosno 2008. godine. Kada se uzmu u obzir svi relevantni podaci, mislim da se to dogodilo 1912. godine, onog istog trenutka kada je, pet vekova posle čuvene bitke, ta oblast pripojena srpskoj državi. Koristeći podatke i citate iz knjige "Ulje na vodi", poznate istoričarke Dubravke Stojanović, pokušaću da objasnim ovu tvrdnju. O čemu se zapravo radi?

 

KOSOVO, SRPSKI VEKOVNI PROBLEM

Odmah po početku Prvog balkanskog rata 1912. godine, srpska vojska je vrlo brzo ušla na teritoriju Kosova i ta oblast je, posle potpisivanja mira (zajedno sa Sandžakom i Makedonijom) pripojena srpskoj državi. Srbija je svoju državnu teritoriju povećala za 81% i dobila je oko 1,3-1,4 miliona novih stanovnika. Od tog stanovništva tri četvrtine govorilo je albanski! (Posle žestokih okršaja, računa se da je oko 20.000 Albanaca izgubilo život, a da je izbeglo ukupno 60.000 pripadnika muslimanske vere. Odnosi između srpskog i albanskog stanovništva bili su trajno narušeni, a poverenje nikada kasnije nije uspostavljeno!) Novine su tada bile prepune patriotskih usklika, govoreno je da je osvećeno Kosovo, da je ostvareno Lazarevo obećanje, da je obnovljena srpska srednjovekovna država, da je ostvarena zavetna misao... Patriotizmu u tom trenutku niko nije odoleo, čak ni večito cinični Jovan Skerlić. I sve je bilo svečano i patriotski, dok se nije postavilo pitanje kakav će se oblik vlasti uspostaviti u toj oblasti, dakle, pitanje slično onom na koje ni danas nema odgovora. Pokrenuta je tada u Narodnoj skupštini veoma zanimljiva rasprava na koju danas treba da se vratimo ako želimo da suštinski razmišljamo o veoma teškom pitanju: kako je Srbija za manje od veka uspela da izgubi jedan deo svoje teritorije, i to baš onaj za koji njeni najviši predstavnici tvrde da je svetinja?
 
Te 1913. godine, na ovo pitanje formulisan je odgovor koji je glasio „uređenje novih krajeva“. Vladajuća stranka Nikole Pašića smatrala je da u novopripojenim oblastima treba uvesti poseban, vojnopolicijski režim. U skupštinskoj i javnoj raspravi predstavnici vlasti navodili su da stanovnici tih krajeva nisu dovoljno kulturni, da nisu dovoljno politički razvijeni, da se demokratski ustav Srbije ne može proširiti na te oblasti, jer njihovi stanovnici ne bi umeli da koriste prava koja bi dobili... Poslanici su se zabrinuto pitali šta bi se desilo kada bi stanovnici „novih krajeva“ dobili jednako pravo glasa, kako bi to uticalo na odnose među političkim snagama u Srbiji, kako bi se to odrazilo na već uhodane odnose među strankama, da li bi moglo ugroziti vlast? Na pitanje opozicije u Skupštini da li vlast namerava da stanovnike „novih oblasti“ nešto pita o obliku vlasti koji bi se odredio, jedan od najuticajnijih ideologa vladajuće stranke, Stojan Protić, rekao je: „Mi njih nismo pitali ni onda kad smo ih oslobađali, a onda će nam sigurno naša braća dopustiti da sa njima upravljamo pet do šest godina onako kako mi najbolje nađemo i zato što mi bolje tu stvar znamo, što smo stariji i zreliji, nemamo ih nikakvih razloga pitati kako treba da se oni upravljaju“.

To pitanje podelilo je stranke u tadašnjoj Srbiji. Inače konzervativni naprednjaci tražili su da se Ustav Srbije odmah proširi na prisajedinjene oblasti, zalažući se za sazivanje „Velike skupštine“ na kojoj bi se izvršila revizija ustava iz 1903. godine. Govorili su da je srpska demokratija stavljena na probu i da Srbi moraju ostati dosledni protivnici teze o podeli na više i niže rase, čije su posledice i sami na sebi osećali. Suprotstavljajući se vladi, Samostalna radikalna stranka pisala je tih dana u svom glasilu Odjek: „Radikali su polovinu Srbije proglasili za svoj pašaluk. Oni su preko svoga ministra unutrašnjih dela polovinu Srbije proglasili da nije Srbija i na toj teritoriji koju oni smatraju da nije srpska zaveli su jedan režim po svojoj volji“. Socijaldemokrati su bili najglasniji. U svojim Radničkim novinama pisali su: „Mogu se svakojake primedbe činiti turskoj ustavnosti, ali jedno je nesumnjivo: Srbija nije smela ulazeći u te krajeve ići nazad, već je trebala koračati napred – tj.na mesto polovne i lažne ustavnosti Turske ona je trebala odmah zavesti pravu ustavnost, patrijarhalno-primitivnu opštinsku samoupravu razviti u modernu, dati prilike tom stanovništvu da oseti kako se nalazi u Jevropi, upravo: s njim se nije trebalo zavojevački postupati“. Na vladino poređenje demokratije sa plivanjem, i argument da stanovništvo „novih krajeva“ jednostavno još ne zna da pliva, socijaldemokrati su u Skupštini odgovarali: „Da li će dete ikada moći da nauči da pliva ako ne skoči u vodu?“
 
Ta vrhunski kvalitetna i zanimljiva pravna rasprava koja se mogla čuti 1913. godine u Skupštini (a kakvu nismo uspeli da čujemo poslednjih godina) nije urodila plodom: preglasavanjem je usvojena Uredba o novim krajevima kojom je na Kosovu uveden poseban vojno-policijski režim. To je značilo da ustav nije proširen na te krajeve srpske države, da građani nisu dobili ista prava koja su uživali srpski građani unutar starih granica. Ključnu ulogu u donošenju te odluke imali su zaverenici okupljeni oko Apisa i Crne ruke. Oni su, u stvari, bili ti koji su diktirali spoljnu politiku Srbije, oni su bili ti koji su u mnogo čemu bili jači od radikalske vlade koju su na vlast doveli posle ubistava poslednjih Obrenovića. Oni su kao neku vrstu svoga plena dobili novopripojene oblasti, u kojima njihova vlast nije imala nikavih granica.

Dodatan problem za stanovništvo tih oblasti bila je činjenica da policijski, vojni i civilni činovnici nisu bili raspoloženi da svojevoljno odlaze na službu u nove oblasti. Tamo se išlo najčešće po kazni. Službu su tamo dobijali uglavnom činovnici koji su bili kažnjavani, najčešće zbog korupcije ili fizičkog nasilja nad uhapšenicima. Bila je to kažnjenička, legionarska uprava koja je sprovodila ličnu vlast i koju niko nije kontrolisao. Ubrzo je došao Prvi svetski rat, pa stvaranje nove države koja do kraja svog postojanja nije uspela da usaglasi različite pravne i društvene sisteme koji su se, sticajem istorijskih okolnosti, u nju ulili. Stanovništvo „novih krajeva“, stoga, sve do druge polovine 20. veka nije privuklo veću pažnju vladajućih krugova.
 
Zbog svega toga se danas čini da je Kosovo izgubljeno i pre nego što je dobijeno. „Izgubljeno“ je zbog načina na koji se o njemu razmišljalo, zbog mesta koje je imalo u mitotvornoj nacionalnoj ideologiji, zbog nemogućnosti vladajućih elita da prihvate i razumeju realnost. U dvovekovnim pokušajima da „oslobode i ujedine srpski narod“ i da stvore veliku nacionalnu državu, srbijanski državnici nisu umeli tim oblastima da i vladaju tako da novi stanovnici tu državu prihvate kao svoju. To je bio problem i sa proširenom Srbijom 1913. godine i sa svim kasnijim Jugoslavijama. Odnos prema „drugom“ isključivao je toleranciju i ravnopravnost, pa su se sukobi onih koji su stalno pokazivali da su „prvi“ i onih kojima je stalno dokazivano da su „drugi“, mogli samo produbljivati.
 
Zbog svega toga se čini da se sada pred nama odvija kraj jedne politike, ali ne one Miloševićeve, već one koja je ideološki formirana još u počecima moderne srpske države. Rasplet na Kosovu jeste rasplet te nacionalne ideologije, kraj određenog tipa razumevanja sebe, „drugoga“, prostora i vremena. To je konačni poraz jednog upornog nerazumevanja sveta i istorijskih okolnosti, odbijanja kritičkog suočavanja sa sobom. To je kraj jedne nacionalne arogancije, pomerenog koncepta stvarnosti.

 

KOSOVO NIJE VAŽNIJE OD SRBIJE - MISLITE O TOME...

 
Srbija je danas suočena sa činjenicom da je zadržavanje Kosova i Metohije u njenom sastavu- nemoguće, pa je poluzvanično zatražila podelu i konačno razgraničenje ova dva, po broju, najveća balkanska naroda (srpskog i albanskog). To mi se učinilo, i ranije, kao zanimljivo i pravo kompromisno rešenje kosovskog čvora?! Međutim, tako ne misli i međunarodna zajednica koja smatra da je u pitanju zastarela i zakasnela ideja koja bi tek pokrenula lavinu sličnih problema i sukoba, kako u Srbiji i regionu, tako i u Evropi i svetu... Čini se da je maksimum koji Beograd može da dobije dijalogom sa Prištinom- autonomija za sever Kosova naseljen većinskim srpskim stanovništvom i  posebnu zaštitu srpskih srednjovekovnih manastira i enklava južno od Ibra, ali u okviru Kosovske države! I šta nam sada preostaje, da se još godinama, decenijama, vekovima inatimo i izolujemo od moderno, razvijenog sveta ili da prihvatimo realnost? Kome se ne sviđa ta neka nova "Republika Srpska" u okviru Republike Kosovo, treba samo da se priseti odbijanja mirovnog sporazuma "Plan Z-4" iz 1995. koji je predlagao reintegraciju Srpske Krajine u hrvatski državni sastav putem davanja široke autonomije većini srpskih teritorija. Plan za srpsku autonomnu oblast (SAO) Krajina u sastavu Republike Hrvatske nije prihvaćen posle čega je usledila akcija Oluja a time i ukidanje SAO Krajine, genocid i proterivanje više stotina hiljada Srba. Valjda nas je istorija nečemu naučila?!
 
 
Važno je to što se, polako ali sigurno, suočavamo sa svojom ružnom ratnom prošlošću s kraja prošlog veka punom saradnjom sa Međunarodnim sudom pravde u Hagu, kao i izvinjavajući se drugim narodima za nedela koja su im naneli pripadnici našeg naroda. Važno je i da se dobrosusedski odnosi i saradnja razvijaju i unapređuju u nekada neprijateljskim državama regiona. Ali ono što je najvažnije, a čini se kao prekretnica u daljem razvoju svih država Zapadnog Balkana, je konačno zatvaranje poglavlja zvanog "Kosovo". Potrebno je, dakle, da priznamo (najpre sebi!) da Kosovo nije više deo naše državne teritorije i shvatiti da  time Srbi i Srbija ne prestaju da postoje! Budućnost, sigurnost i interes Srbije je punopravno članstvo i u NATO-u i u Evropskoj uniji. Samo tako teritorijalni integritet i suverenitet se više nikada ne mogu dovesti u pitanje, dok će, s druge strane (unutar EU) državne granice biti totalno nevažne linije na geografskim kartama, a građani će moći slobodno da putuju i trguju od Atlantika na zapadu do Crnog Mora na istoku  i od Ledenog Mora na severu do toplog Mediterana na jugu... Srbija u porodici evropskih naroda nema alternativu !!!

Komentari

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

:D | 01/07/2011, 10:13

Ma menije swe jedno ionako je propala ova drzava :D

AP Kosovo

krasiva | 02/07/2011, 12:49

Doktore, niko te nije obmanjivao. Na našoj strani jeste pravda, istorija i tradicija, nemoj da sami sebe uveravamo u nešto što nije, a da bude na našu štetu. Svet nam je uzeo Kosovo, za svoje potrebe, ali zašto bih i u taj iskrivljeni svet, duboko interesni, ja verovao!? Čekao bih bolja vremena. Da se razumemo, da nije naše tendencije i puta ka EU, o Kosovu se ne bi puno pričalo.Bio bi to jedan veliki stend baj. LDP? Zar je vredno komentara, pa i negativnog.. Vojska i policija? Dokazaće se uloga Miloševića, valjda će nekada, ako nas ne proguta savremena milenijumska kriza, doći i to na red realnih očiju, a ne ovih pobedničkih. SVE ŠTO JE REČENO TAČNO JE! Ali zaboravljaš na krilima čega je sve nastalo. NA KRILIMA INTERESA ONIH KOJI NAM TAKO SUDE, A SVET PRAVE NEPRAVEDNIM. Nije ovde više pitanje suvereniteta. Već opstanka društva, zajednice i sistema. Ovo je pitanje slobode, ako hoćete modernije, demokratije.. Zadnji pasus kao da je prepisan iz intervjua "jednog najpoznatijeg" srpskog političara ;-) Pozdrav doktore!

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 02/07/2011, 16:35

@krasiva: Hehehe, znao sam da će prvi konstruktivniji komentar na ovu temu doći upravo od tebe:D

Činjenica je da Srbija nije ni u Africi ni u Aziji, pa zato ne može imati večito otvoreno pitanje granica. Sva sreća pa smo u Evropi, jer da nemamo tu EU (prema kojoj težimo kao država) nikada se ne bismo transformisali u neko normalnije, civilizovanije i uređenije društvo! Idemo sporo, ali u pravom pravcu, to je bitno.

A ako već možemo u EU, što ne bismo i u NATO? Pretnja Rusiji? Koliko ja znam, Rumunija i Bugarska su istočnije od nas pa nisu pretnja Rusiji, a Srbija u NATO-u jeste? I, ako ćemo realno- Rusija se meša u unutrašnje stvari Srbije mnogo više od bilo koga drugog! I zbog čega to trpimo? Zbog Kosova...koje ne postoji u realnosti!?

Koji bi bio tvoj predlog (ovo te ne pitam prvi put) za rešenje pitanja Kosova, ali realnog Kosova, onog na kome živi skoro dva miliona Albanaca i koji čine preko 90% stanovništva, koji ne žele da žive u državi Srbiji a koje podržavaju velike sile (kako zbog svojih interesa, tako i zbog mira u regionu)??? P.s.Mali ljudi pričaju o drugim ljudima. Prosečni ljudi pričaju o događajima. Veliki ljudi pričaju o idejama!:)) Pozdrav.

Realan tekst,svaka cast doctore!

Dini | 03/07/2011, 15:34

Sa velikom paznjom prociatao sam tvoj tekst pa moram da kazem analizu koju si dao!Svaka cast dao si argumente kako je bilo tada,pitanje je faktor vreme!Tu je cinjenica doctore,vise od 100 god,bez obzira dal su bile demokratke ili radikalne struje na vladi nisu se pokazale jednako prema svojim gradjanima bez obzira na nacionalnu ili versku bazu!Albanici su bili tretirani kao gradjani 2-3 reda,ignorisana na sva polja kao ne vaspitani i obrazovani i ne civilizovani!Ne smemo da zaboravimo da i prije ta vremena sto si naveo koi smo bili mi Albanci,odakle nama je poreklom,jesmo mi najstari narod na Balkanu itd?!!
Treba da pitaju sebi (Srbi)koi su,odakle su itd?!
I mismo borili 28 god.protiv Turaka,i mismo bili okupirani,i mismo bili za njih neprijateli,i mismo bili mi hriscani itd..?!!Tu je sustina iskrenosti,i mismo patili od strane agresora kao svi na balkanu!Odakle mu je ppravo da kazu "Kosovo je srce Srbije,siptari van prokletije"a sdruge strane moramo na "pomirenje i zajedno da zivimo"...!!
Nije lako ,bolno je ali humano je da svaki da priznaje svoje greske i grehove,jednom reakao sam treba da budemo iskreni i pragmaticni!Mi ostavljamo da nas vode ne ljudi,zverovi i profiterikoi vrlo efikasno imaju saradnj za svoje proiterna dela!Nemozemo ni vi ni mi da krivimi kolektivnu jednog ili drugog naroda,ali da smo bili manipulisani i bez viziju sta ce nam desiti posle rata jesmo ,oramo da priznajemo!Kosovo je nezavisna drzava(i ako nije clan UNA)na osnovu naroda koju cine 90%,rekao sam i sever Kosva na jednom rukom je "izgubljen"posto 90%su Srbi ostali,ponavljam a mozda gresim nama i vama ne treba Bosnazovana resenje to je katastrofalna i nije dugotrajna na osnovnog dejtonskog sporzuma,mismo svedoci od lokalni pa do najvise nivokoliko "vladara i kncenzusa treba sloziti za jednu prosto resenje"a za ovaj model mi Albacni ne pristajemo pod nikakvom cenom!
Podela takodje otvara pandorinu kutiju,trazi R.Srpska da pripoi Srbiju,deo Bosne pod Hrvata Hrvatsku i propadne Bosna,mi Albanci automatski otvaramo i trazimi sa referendumon da nas pripoje zapadna Makedonija,Bugarska jeva ceka itd...??!!!Ponavlam svaka iniciativa o podeli to je katastrofalno za Balkan!
Cvrsto stoim iza moju mislenju da ima resenje ili razmena na lokalizaciju dvije Drzave Srbije-Kosovo pod dogovorom o korigovanje linije granice izmedju Srbije i Kosvo i trajni dogovor sever Kosva sa Presevskom dolinom sa tri opstine!
A drugo ponavljam Unia ili Konfederalni sistem dvije Drzave sa dogovorom i pod koncenzusom,ustav primer za ostale ne samo za Balkan nego i za svjet,svakome simbole ,kultura,religija ,politicka opredeljenje,pa i do odbranu zajednicku drzave od strane zajedno!Krojicemo zastavu zajednicku sjedne strane sa belom orlovom a sdruge strane crni orlovom(mada i beli i crni su orlovi)!
Svaka drzava neka ima svoju vojsku i policiju na nivo drzave,a ce imamo i zajednicku na nivo Konfederaciju,granice neka bude nevidljive osim spoljne zajednicke i carine svaka cuva svoje akontola na nivo Konfederaciju idt da ne ulazimo na detalje!
Kao zajednicka drzava na paket u EU ce ulazimo i krenimo buducnosti,gradnju nase zemlje i prosperitetu za dobar zivot za sve nas!
Za ovu ne treba slusati glas "patriota"koi su do sada samo patnju su nas doneli i sa strane koi su zainteresovani da nikada mirno ne vlada u nasim prostorima!
Treba hrabrost i da imamo vizionarske ideja za sledece generacije ,da oni rastu bez patolosku mrznju koju klimu mi stvaramo na decu nego ljubav i trajnog mira!
A treba izbegnuti da vise nasa deca da uce ne istinu Istoriju sa punom mrznju i mitove,nego kako treba da zivimo i prosirimo ljubav,na kraj krajeva ljudska bica smo,ne smemo jednog drugog da uvredimo i ponizavamo ili ignorisati inace do sada smo pokazali da smo skoro isti za zao "varvari"jedni prma drugog!
Treba da se molimo i da radimo na to da vlada mir,razum i ljubav a sto je loso da bacimo vani i da se oslobodimo jednom od zla...!

Albanci ne daju sever Kosova, osim ako ne dobiju Preševsku dolinu (jug centralne Srbije), dok Srbi ne daju ni Kosovo južno od Ibra (gde 90% stanovništva čine Albanci koji ne priznaju Republiku Srbiju za svoju državu) a kamo li da hoće da daju Preševo, Bujanovac i Medveđu... I tako se vrtimo u začaranom krugu.

misha | 03/07/2011, 19:06

misha

@Dini: Razmenili smo već neka mišljenja na postu REŠENjE KOSOVSKOG ČVORA. Dao si zanimljivu, vizionarsku i drugačiju ideju rešenja slučaja "Kosovo", iako se meni lično ne dopada ta ideja o Konfederaciji Srbije i Kosova (a trebalo bi da je pogledaju svi oni političari koji kažu "Kosovo je srce Srbije")! Lično, lakše bih prihvatio podelu samog Kosova i Metohije ili čak priznanje R.Kosovo sa širokom autonomijom za Srbe na severu, što je (ponavljam) NAJVEROVATNIJE KOMPROMISNO REŠENJE pitanja statusa Kosova (očima najuticajnijih država sveta i EU). Pozdrav:)

Demokratskim putem bez vredjana velikih do ostanka i prosperiteta Srpskog Naroda

Dane | 05/07/2011, 19:42

Slazem se sa vama mozda je najpametnije da se na severu kosmeta satuvaju Srbi diplomatskim sredstvima moze i demostracijama ali gdje se Srbi prikazuju kao zrtva a to je ziva istina jer je sa kosova proterano 250 000. Pa da se ljepo smireno nonsalantno objasni EU da zbog terora i svega sto se desilo primer otimanje imovine terora nad Srbima zato sever trba da ostane u Srbiji i zbog straha koji Srbi osjecaju ne mogu da budu deo Albanske drzave Kosovo. Sto se tice Republike Srpske trebamo mirno pametno bez frustracja objasniti EU da je Republika Srpska to gje je od 6 Vjeka i da je u 19 vjeku iz Republike Srpske i Sepske Krajne proterano vise od 800 000 Srba a pobijeno 800 000 naj manje to je ziva istina naravno ne ulaziti u konfrontacije nego iznjeti miroljubiv stav da volimo nas narod koa i ostali. Mirnim stavom umerenim i izmerenim zahtjevima da Republika Srpska treba da ostane jer se Srpski narod plasi kada bi bio bez nje jer je ona garant mira i opstanka Srba naravno iznjeti mirne stavove koje sam naveo sta se sve desilo Srbima u 19 vjeku na prostorima NDH i Bosne kao sto su Jasenovac Bratunac stradanje u Tuzlanskom kantonu , Podrinju, Kozaru itd naravno povezati i istoriju da je Republika Srpska naslednica Srpske drzave iz srednjeg vjeka a Srbija novija Srpska drzava. lepim smirenim stavovima i objasnjenima da je Republika Srpska i Srpski narod oduvjek bio tu zato dokazi postoje da nije invazija itd ja mislim diplomatskim mirnim putem EU daje pravo Republici Srpskoj i Srpskom Narodu zapadno od Drine na opstanak ali moramo biti demokratski orjetisani bez vredjanja i optuzivanja velikih sila bez konfrontacija i drskosti trebamo dokazati istinu da smo zrtve ali na miran nacin bez naseg trdoglavosti naravno priznati i nasa zlodela. Ja mislim kada se veca slika prikaze mirnim putem sta se Republici Srpskoj desilo za vreme Turske okupacije gje su srbske crkve omalterisane u Djamije i Srpska kultura unistena kao i djeo naroda isto tako mirno i smireno sta se sve desilo 1941 i 1991 Republici Srpskoj i Republici Srpskoj Krajni ali bez vredjane i optuzivanje velikih sila da su oni krivi ja misli da ce Republika Srpska opstat i Srpski Narod zapadno od drine ostaje na svojim vjekovnim ognjistima. Naravno trbamo se moliti Bogu i nasoj Crkvi voleti nas Srpski rod a tudje postovati kako su to radili Konstantin Bodin Jovan Vladimir, Njegos , Sveti Sava itd .

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 05/07/2011, 21:39

misha

@Dane: Tiha voda breg roni!:)) Pozdrav.

Kosovo

krasiva | 06/07/2011, 22:55

Za mene je Kosovo rešeno pitanje..Samo treba objasniti EU sta je rešeno.. Pozz

Lodilo

Kakoda.se | 07/07/2011, 00:10

To sto se desava je bas smesno.Kao da su amerikanci nama tata i mama al tu se provaljuje da zele one rude koje su tamo.
Mada sad vec vidimo da se stvari kristalizuju i zbog Mladica i zbog trgovine organima.Valjda cemo isplivati iz tog loseg glasa.

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 07/07/2011, 13:18

misha

@krasiva: Diplomatski odgovor :PpP

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 07/07/2011, 13:33

misha

@Kakoda.se: Interesi velikih se ukrštaju na Kosovu...mi (Srbija) smo totalno nevažne figure u toj igri. A da bismo "isplivali iz lošeg glasa" potrebno nam je puuuuuno ljudi poput Novaka Đokovića:) Pozdrav.

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

Brana | 07/07/2011, 19:28

Lepo je biti mlad i imati ideale..:)

No, na stranu sve to, potpuno drugačije biste pričali da ste rođeni na Kosmetu, Vi ili Vaši.
Pomenuli ste Novaka Đokovića u pozitivnom kontekstu popravljača lošeg glasa o Srbiji, evo šta on kaže da li je Kosovo Srbija: http://www.youtube.com/watch?v=tI2w5-GzfPA

Prođoh svetom, ali ne videh naciju da ćuti ili, naopako, aplaudira, dok pokušavaju da joj ukradu deo teritorije. U globalu nam, reklo bi se, nije dovoljno stalo. A za to je običan čovek poput Vas ili mene najmanje kriv.

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 07/07/2011, 21:52

misha

@Brana: Nole i ja smo vršnjaci:)) Ovo je snimak iz 2007.god., godinu dana pre samoproglašenja nezavisnosti Kosova. Logično je da sam u to vreme i ja govorio i mislio da je "Kosovo Srbija"! Realnost je i tada, a naročito kasnije (na žalost) govorila drugačije. Ovaj post sadrži neke istorijske činjenice koje će nam lakše pomoći da shvatimo da to Kosovo nije baš toliko važno za opstanak Srba i Srbije!

Ovde je Novak najviše govorio o pomoći deci sa Kosova i Metohije, da bi imali (koliko-toliko) srećno detinjstvo i to nema puno veze sa ovom temom i politikom! Ljudi su najbitniji, a ne neka tamo imaginarna teritorija! O tome takođe govori ovaj post!

Inače, i ja sam bio na Kosovu 1998. godine sa porodicom kod nekih prijatelja (ako je to važan podatak). A moji su 1995. godine dali kuću devetočlanoj porodici, u selu u centralnoj Srbiji, za prognane Srbe iz Knina. Kao što RSK nije mogla da opstane (zbog drugačijih interesa velikih sila), tako i Kosovo ne možemo vratiti pod naš suverenitet. I zato mislim da je odlično što se ovim dijalogom Beograda i Prištine polako rešavaju životni problemi ljudi koji na KiM žive i otvara se mogućnost da naši ljudi ostanu na svojim vekovnim ognjištima...pa makar se to zvalo i R.Kosovo? Pozdrav.

193. članica Ujedinjenih nacija

misha | 08/07/2011, 18:44

misha

Svet sutra, 09. jula 2011. godine, dobija još jednu nezavisnu državu – Južni Sudan! :))

Naj bolno je i ako nismo krivi da ni vi ni mi ni nikjo na balkanu nismo ucili pravu i iskrenu istoriunego samo stitimo jednu stranu medalju a druga za ostalo je uzas??!!

Dini | 13/07/2011, 23:18

G Dane nemoj bogati da ulazimo na istoriju inace ako ulazimo mismo Albanci potomci Ilira i zna se dokle je bilo Ilirija i kada ste dosli viSlavi na ovim Prostorijama V-VII vek i vi i mi znamo odakle ste dosli i znamo koi ste bili vi i koi smo mi?!
Ali ne volim da ulazim na proslost nego daj da gradimo budocnost ali ne sa jezikom mrznje i sa opstrukcijama ili demagogiju!!!
Ako mislite da nastavite jezik mrznja i da se mrzimo jos patoloski ona nemamo prosporiteta i buducnost ni vi ni nikoj na Balkanu nego samo zlo i zaladjene odnose a to zna se sta nama donese apobednika nema nego svi ce gubimo!Ako mislite da cete sa silom vratite Kosovu pod ingerencijama Srbije ja mislim da fatalno gresite,ako mislite da nama ce nas prevariti opet gresite,ako mislite da nas pretite ponovo gresite .....!!!
Daj jednom distancirajte i ostavite mitove ,ostavite vas "ponos"a na stetu druge inace sada nije 19 vek nego 21 je ako ne gresim,imaliste 100 i vise god.Kosovo pod vase ingerencije,za nas Albanaca dal je bilo demokratski ili radikalne vlasti mismo bili tretirani kao 2-3 reda e ne kao gradjani ravnopravi,vrsene su torture i masakre,ne pravde na svaki korak.Crkva imala naj galvni ulog sa Akademijom Nauke i Umetnosti Srbije sa planovima za "ociscenja teritorije od Siptara"spominjem Cubrilovica,Grasanina ....itd.
Dakle mi smo bili uvek pod torturama i ciscenje i vase vlasti nisu bile u stanju nikada da smatraju kao svoje gradjane nego viste ga voleli Kosovo bez Albanaca ili sa mrtvim Albanaca!
Bog je gore a mismo dole ,spaseni mo od fizicku ciscenju i ako vise nego 500 sela iz Toplickog regiona na ime Turaka vase vlasti tada su isterali Albance koi dan danas i prezime i groble pa i zvana mesta jos postoi!
Prema tome ako vi mislite da otvorimo argumente i tapije po svetske arhive i knjige zemljiste bice fatalno za vas!
Ja predlazem opet jednom opametite i opametimo svi mi i vi i ostali na balkanu da "jaci i nebeski"nema vise i nece da desi vise,okrnicemo buducnosti i istoriskim dogovorom za bolji zivot i hocete necete treba da priznajete nove realnosti ato jeste Kosovo Nezavisna Drzava u suprotnom ce nas terate da se ujedinimo sa Albanijom i promene teritorije sever sa Presevskom Dolinom,nabijemo vec jednom ako necete dobre susjedsvo i kraj price vi zivite kako ocete i mi takodje,ako hocete dobro susjedstvo to bice u reciprocitetu i zbogom!

Lamberto Dini

Dr_Lun | 21/07/2011, 00:10

@Dini: pričaš gluposti i to napabirčene gluposti. Albanci nisu potomci Ilira i nemaju nikakve, ali baš nikakve veze sa Ilirima. Pročitaj dela jednog istinskog i nadasve poštenog Albanca, časnog i uvaženog profesora Kaplana Burovića. Nismo mi Srbi (slavi kako ti kažeš) došli od nekud. Mi smo ovde od pamtiveka. Svi drugi su došli, samo smo se mi odavde širili po svetu, ka Rusiji, Indiji itd. Kao dokaz ti nudim istraživanja profesora Kljosova o jednoj grupi gena koju je ispitivao. Pronašao ih je na tri mesta u svetu: Indiji, Ukrajini i Srbiji. Indijski gen je datiran na 4,5 hilade godina, Ukrajinski na 6 hiljada, a gen u Srbiji datira punih 12 hiljada godina. Pametnom dovoljno. Sila Boga ne moli, a Bog silu ne voli. Nakon onolikih progona, pogroma i vrhunca zla u vidu trgovine ljudskim organima, ne možeš mi sad prosipati pomirljivu priču o suživotu i prosperitetu. Uzgred budi rečeno, nema vas 2 miliona na Kosovu. Žao mi je što uvaženi Misha guta servirane laži. Albanci na Kosovu umiru masovno. Ni njihov bejbi-bum više ne radi. Biće ih sve manje. I još manje kad se konačno porokaju sa svojim tutorima, ali ne Amerikancima koji će na vreme izvući dupe, već sa Nemcima. Treba samo biti strpljiv, ne mešati se u ono što se tamo bude dešavalo, i Kosovo će opet biti čije je vazda i bilo - srpsko. Svaka druga priča je defetizam.

A koste vi Srbi?!

Dini | 21/07/2011, 17:36

Necu stobom g.da repliciram posto viste mnogo mnogo ne edukativan i ne vaspitana osoba,ali ko smo mi i ko ste vi jasno i argumentovano ima materjal i po svetskim arhivama koliko hoces!A dal mi uniramo vi to zelite posto izgleda imate sovenisticke gena ali pazi za svooj narod od vaseg nataliteta i demografski rast,hvala bogu sto od Srba nisu kao ti i;li tvoi misljenika,a sto se tice povaratak Kosovo pod ingrencijama Srbije to samo mozete da sanjate avi probajte pa ce da vidite,vi i tvoi misljenici samo nastavite ovako pa ce vas ostati samo Beogradski pasaluk
,vidiste da imate patolosku mrznju prema Albanincima ada si sovenist i glup vidise!

Kodra druže stari

Dr_Lun | 22/07/2011, 17:56

Zašto si promenio nadimak ? To ti nije bilo potrebno. Znamo te mi Kodra, vrlo dobro te znamo. :-))) Inače sam vrlo edukovan (nisam edukativan, ne, nipošto) a i veoma sam vaspitan. Šovinista nisam, nacionalista jesam. Vi ste na Balkan došli kao turski izmećari, a tako ćete i otići, kad niste znali da živite i uživate kao ljudi. Sad uživaj u hrani i piću obogaćenom radioaktivnim uranijumom koji su vam vaši dragi Amerikanci poslali sa neba i čekajte u miru i tišini svoj neminovan tužan kraj. Otići ćete tiho ali nećete ućui u legendu. Zbogom.

veliki znak piatnja ko koga ceka!

Dini | 22/07/2011, 23:38

Prvo nisam promenio nadimak,vi lepo znate da mi nismo dosli kao Turski izmecare vec smo ratovali vse od 28 god.protiv njih?Mi nismo dosli od karpatije kao divlju seme kakvi ste bili vi sa varvarske gene gde do sada samo zlo ste mu naneli Balkanu..!Dal cemo otici mi vidi se i vreme pa i bog vidi za koga radi za vas ili za nas?!Ponavljam da iamte patolsku mrznju prema Albancima ali sto mu mislis nekome loso bog vratice sve,da uzivamo svama do smo ukusili i daj boze sa ovakvim mentaliteta i mrznju nikada...!A sto se tice hranu i pice nemojte da se sekirate imamo 1000 izbora i resenja bolje nego od vase Srbijanske i jevtine i kvalitetne ,imamo sada i izlazak na more i sve otvorene puteve a od vas nista vise nismo zavisni nego suprotni cekajte jos malo pa ce vidite prem koim putem i teritorije ce prenesete robu i izlazak na more ali mi nismo kao vi ce platite osiguranje Drzavu Kosovu i autoput!Mi ne mislimo nkome "tuzan kraj" a viste ga potencirali i vidise jos jednom tvoj "otrov i tvoju pokvarenu dusu"bez obzira za koju naciju i veru kada na pitanje je ljudsko bice,samo varvari i zlocinci,piromani i divlaci zele kraj jednu citavu naciju....!!!!
Daj boze i Srbija neka bude cista od ovakvi kanibali i zlikovce....!!!Zbogom.

Kodra=Dini=Hajredin Kuçi?

misha | 23/07/2011, 11:08

misha

@Dr_Lun: Misliš? Hm, suviše bi bilo dobro da bi bilo istinito:))

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 23/07/2011, 11:34

@Dini: Ne želim da ulazim u to ko je stariji narod, ko je pre došao na Balkan...na žalost učimo različite istorije i niko ne može ovog drugog ubediti da greši. Možda otuda proizilaze i sva nerazumevanja između Srba i Albanaca!?:/

Inače, u prvim komentarima si delovao veoma liberalno, a sada polako primećujem da i ti imaš usađeni taj "gen mržnje" (koji se vekovima obostrano gaji i prenosi s kolena na koleno, kada su u pitanju odnosi dva naroda- Albanaca i Srba):(

Da se vratimo ovoj blokadi uvoza robe iz Srbije na Kosovo: da je to Srbija uradila Kosovu pre deceniju- to bi bilo katastrofalno za vas. Danas ste daleko bolje infrastrukturno povezani sa Albanijom (na prvom mestu) i to je ok, ALI je glupo tvrditi da će Srbija propasti zbog vašeg embarga! Srbija je okružena zemljama članicama i potencijalnim kandidatima za ulazak u EU, sa kojima ima potpisan SSP (sporazum o slobodnoj trgovini), vizna liberalizacija je na snazi od 2009. (slobodno kretanje građana), a i sama će do kraja ove godine, najverovatnije, postati kandidat za EU i otpočeti pregovore za ulazak u Uniju. Što se tiče konkretno plasiranja robe iz Srbije na Kosovo, to će se od sada činiti preko BJR Makedonije; za razliku od Kosova koje nikako neće moći da uvozi robu na teritoriju centralne Srbije dok se pitanje carinskih pečata kompromisno ne reguliše pregovorima Beograda i Prištine u Briselu. Pozdrav.

I jasam mislio da srbija promenice?!!!

Dini | 23/07/2011, 18:14

G.Miso mnogo sam liberalan i mnogo sam iskren prema leberalima i iskrenima!Ja nisam ni provocirao ni ponizavao nikoga osim sto sam dao moju ideju i mislenje!Citaj reakciju bolje nisam rekao da Srbija propadne sa ovom "embargom"nigdje nisam potencirao nego suprotno ako nastavi Srbija sa ovom politikom mi necemo da propadnemo?!!Procitao si kako ovaj gosp.reka da cemo mi propadnemi i "koji su vam vaši dragi Amerikanci poslali sa neba i čekajte u miru i tišini svoj neminovan tužan kraj. Otići ćete tiho ali nećete ućui u legendu"pa zamisli skim imamo posla i sa koje pokvarene gene ....?!
Miso i ako sledujes kao i ti kao liberalan ili demokrat ja te svatim ali hocete necete da prinajete vi Kosovo izgubiliste,Kosovo je sada Drzava i nema nikakve diloga oko statusa osim kao rvnopravne drzave i kao susedne drzave?!Kratko i jasno "mismo zavisni jedni od druge "ali ne znaci da nemozemo jedni bez druge!
Ukusilismo vase demokratke i nedemokratke vlasti do sada ali na zalost vise od 100 god.mismo bili tretirani kao gradjani 2-3 reda,prema tome sto se tice "kopmromisa" oko statusa ne verujem da moze da bude,mismo izgubli poverenje na vlasti Srbije!Opet ako robe vi potencirate nase robe nemoze preko centralnoj Srbije sa pecatom drzave Kosovo jel?!!I ova deluje cudno,ok ali 100%sam siguran nema kompromisa oko ovoga onda trazicemo drugu trzistu i jevtinije i kvalitetnije dok vi priznajete nase pecate sa logom drzave Kosovo,niste spremni da priznajete nasu drzavu pa i mi nismo spremni da gubimo identitet nasu Drzavu i prema tome hocete necete ili suprotno trazimi drugi izlazak...!
Tesko ovako ce resimo probleme imedju sebe ,tesko ce udjemo u EU ako ne resimo probleme i tesko da dodje do pomirenje izmedju nas,dok traje neka traje ako vi smatrate ovako da ide je bolje ce teramo dok ne prizajete realnost kao susedna drzava...?!!!!

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 23/07/2011, 19:41

misha

@Dini: Političari vole ovakve "velike teme" jer tako skreću pažnju ljudi sa onih, za život, bitnih pitanja! Mogu ja da konstatujem da Kosovo (ni)je Srbija, Dr_Lun da govori o nekim svojim "predviđanjima" i viđenjima, Ti da predlažeš neka zanimljiva i drugačija rešenja pitanja Kosova...ali niko nas ne pita... Ko zna kad će kosovski čvor zaista biti razvezan ili presečen?!?O.o

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

Pretor | 26/09/2011, 17:29

Mora se dodati da je veliku ulogu u ovim tuznim desavanjima i raspracavanju imao i, po meni, najveci zlotvor srpskog naroda (uz Pavelica), a to je Tito! On je dao autonomiju Kosovu i Vojvodini. Pitam se zasto nije Slavoniji, Dalmaciji.. On je dozvoljavao naseljavanja u enormnom broju. Tolerisalo im se sve, ziveli su bez ikakvog postovanja regulative i propisa. E kad su se razmnozili i postali vecina setili su se proslosti i sta smo im radili. (npr.Cuvena Rankoviceva intervencija, na pomen njegovog imena siptari i dalje besne). Ali dozvoljeno im je. Sad se cesamo. Neki cak, naprednjaci, radikali, dabome, krive sadasnju vlast za nesto sto je od pre 100 godina osudjeno na propast, a nista se nije radilo da se stanje popravi, naprotiv. Pa da dam ja vama jednu serpu sa visestruko probusenim dnom, gde se rupe sve vise siri, da je odneste do ne neko mesto, ali da sva voda unutra ostane. Moze li?

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 27/09/2011, 10:54

misha

@Pretor: Potpisujem komentar, pozdrav.

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

black hawk down | 29/09/2011, 21:35

Ne znam da li sam upao na pravu temu.
Ali niko ne piše i ne daje komentare na ova najnovija dešavanja.Meni lično je dosta(mislim da se ovim slaže pola zemaljske kugle)Američke demokratije.Kad kažem Američke mislim na NATO,UN itd.Jer ovo je stvarno preterano ,a naši političari se pretrgoše oko tih dešavanja.Razumljivo je da su nemoćni ali baš toliko.
Američka demokratija se pokazala na delu zadnjih 50-ak godina ali bih hteo da podsetim ljude u kojim zemljam je svetski šerif sprovodio demokratiju. Počeli su sa Korejom 1950 god,1956 god.radi demokratije desilo se iskrcavanje kod Sueckog kanala,1958 Liban,1961 zaliv svinja Kuba i zamalo rat sa Rusijom,pa onda Vijetnam,1965 god. Dominikanska republika,1983 Liban,u isto vreme iskrcavanje trupa na teritoriju Grenade,1989 god.Panama.1991 Kuvajt-Irak,1992 Somalija,1995 god. iskrcavanje u Somaliji,preskočio sam 1994god. Haiti šta je od njega ostalo,1995 bombardovanje Republike Srpske,1999 Srbija,2001 Avganistan,pa opet Irak,pa sad Libija.Ne znam,a verovatno i ovi naši političari šta će se desiti sad na Kosovu?Najbolje da dozvolimo-metak u cev pa po narodu u ime i slave NATO demokratije.

Kosovska realnost

misha | 23/11/2011, 13:12

Reporterka Danasa boravila u Prištini
Devedesete i dalje traju
Na ulicama se prodaju odeća, obuća, diskovi, cigarete, a umesto menjačnica, na svakom uglu su dileri, koji šapuću „devize, vize, vize“

Autor: Jelena Diković

Kaže meni Samir da u Prištini živi oko 400-500.000 ljudi. Ma, nemoguće, pomislih... Ima ih više, ma duplo više!

Iako je temperatura bila oko nule, ulice Prištine su bile preplavljene ljudima svakojakih dobi... OK, ako je tačno da ih ima baš toliko, onda su u momentu kada je novinarka Danasa obilazila grad, a to je bilo četiri dana zaredom od ujutru pa do popodne (kada je iscrpljena upravo išla na fenomenalnu klopu u restoran gorepomenutog Samira) svi stanovnici Prištine bili napolju! To me podsetilo na podne u centru Beograda, kada bi (po prirodi stvari) svi trebalo da rade, ali da li zbog visoke nezaposlenosti ili džabalebarenja na radnim mestima, ljudi su u šetnji, kafićima...

No, moj prijatelj Samir kaže još jednu stvar, a to je da je rakija od dunje bolja od šljivovice. Ma, ni to nije istina. Kada se rodiš i odrasteš u užičkom kraju, naravno da je šljivovica svetinja. Ali, našli smo se na pola puta Samir i ja, pa smo pili viljamovku, iliti kruškovaču.

Kada smo krenuli ka Prištini, brojne džamije, muslimanska groblja i natpisi isključivo na albanskom jeziku trgli su me iz sna da je Kosovo i dalje „srce“ Srbije. Za nas mlađe generacije, koji nismo imali priliku da boravimo na Kosovu, niti da se upoznamo s Albancima koji tu žive, priče starijih, ali i „ubeđenja“ političara sa obe strane, bile su jedini izvor informacija. E, pa, mojoj generaciji mogu da kažem samo ovo - nema ništa više tako veliko, tako izrazito, a srpsko u Prištini i oko nje. Bar ja nisam videla... Osim natpisa na srpskom jeziku (pored albanskog i engleskog) na zgradama zvaničnih institucija, i pokojeg „srpskog predstavnika“ na ulicama ovog grada, nema ničeg više što me podsetilo na Srbiju. Priznajem, nisam imala priliku da obiđem Gračanicu, Severnu Mitrovicu i druge opštine gde većinom žive Srbi, tj. oni koji nisu raseljeni, koji su imali hrabrosti i snage da ostanu na KiM, pa se s toga ograničavam na svoj doživljaj o Prištini.

Pre dužeg vremena shvatila sam da Kosovo nikada više neće pripadati Srbiji, ali i pored toga što nemam ništa protiv kosovskih Albanaca, uvek sam smatrala da prosto nije u redu doći na nečiju teritoriju i uzeti je, ma o kakvim god razlozima je reč. Onda nam i ne trebaju države, ne trebaju nam granice. Možda bi bilo bolje da je cela planeta jedna zemlja, ne znam... Međutim, posle samo pola sata boravka u Prištini, uvidela sam da nije bitno odakle smo i koje nacionalnosti, Srbi ili Albanci, već to kakva nam je bit, što je doprinelo tome da se u Prištini osećam potpuno bezbedno i slobodno. Neki kažu da sam imala sreće i da to što sam šetala gradom sama, čak i po mraku, nije bio pametan potez.

No, sada malo kritike na račun Prištine. Moram reći (a da mi ne zamere moji novi prijatelji Albanci s Kosova) nije ni prići Beogradu - po izgledu. Stvarno je Belgrade metropola u odnosu na Prishtine. Gomile nekih zgrada su kao bačene među jako zbijene, uglavnom prizemne ili dvospratne kuće. I sve to kao u nekoj rupi. Kod nas kažu da je Užice „rupa“ zbog svog izgleda, e pa, Priština je onda „rupetina“. Stalno neke gužve... Ljudi na sve strane... Automobili „lete“, prolazi se na crveno, ne poštuju pešački prelazi... Prodaju se svakojake sitnice na svim ćoškovima... Kičerica od arhitekture na svakih 100 koraka. Ulice male, nepristupačne (bile za mene), ali na neverovatan način kroz njih prolaze i kamioni i avioni. Odeća, obuća, diskovi, cigarete... Sve se to može kupiti bilo gde i to samo za koji evro. Cene su pristupačnije nego u Srbiji. Prodavnica do prodavnice, kao jedne na drugima, sve je tako nabacano. Umesto menjačnica, na svakom uglu su dileri, koji šapuću „devize, vize, vize“. Možda se kod nas polako vraćaju devedesete, ali čini mi se da kod njih i dalje traju. Ipak, centar, gde se nalazi spomenik Skenderbergu, vladine zgrade i korzo gde je redakcija, između ostalog, i čuvenog kosovskog dnevnika Koha Ditore, prilično je lepo urađen. Uživala sam šetajući...

Čula sam svakakve priče... One najupečatljivije su da su političari krivi za sve! Tu se slažem... Kako su mi rekli oni koje sam za ovo kratko vreme imala priliku da upoznam, Albanci s Kosova nemaju problema sa Srbima, i obrnuto. Sve je to politika napravila. Na primer, čim sam rekla Samiru da sam iz Beograda, promenio je muziku u restoranu i pustio Dina Merlina (nisam imala srca da mu kažem da nisam ljubitelj ovog pevača), jer je Samir, ali i dvojica njegovih kolega, otpevao nekoliko Merlinovih pesama, a ja sam se pravila da pevam s njima. Pričala sam s ljudima o svemu... O teškim životnim uslovima, nezaposlenosti, svemu što je rat doneo, ali ono što me je oduševilo bio je optimizam i razdraganost koji žari lica svim Albancima koje sam upoznala. Tu je razlika... U Beogradu toga nema. Lica Beograđana su tmurna i tužna i kad se radi o najmanjim problemima. Odavno nisam osetila ljubaznost, kao što sam je osetila na svim mestima na kojima sam bila u Prištini. Toliko o generalizaciji i stereotipima! Bilo mi je malo frka prvo veče da šetam po kraju u kome se nalazio moj hotel, jer struja nestaje baš često, ali nikakvih neprijatnosti nisam doživela. Naprotiv. Inače, svaki objekat je opremljen agregatom tako da „život ide dalje“ sa strujom ili bez nje.

Kaže kolega iz Prištine da Albanci i dalje mrze Srbe zbog svega lošeg što su ovi uradili. Iskreno, drago mi je što to nisam osetila. Možda su se pretvarali prema meni, ko zna... Prema rečima Srbina Čede, koga sam upoznala u autobusu kada sam se vraćala u Beograd, trenutno u Prištini živi samo osam osoba srpske nacionalnosti (ne računajući one koji rade tu ili su u prolazu), a nekada ih je bilo 35.000. Tačno je da je bilo krvoprolića na obe strane, tačno je da su Srbi morali da „ustupe“ svoja ognjišta kosovskim Albancima, ali za nekog ko je prvi put boravio u Prištini, nikakvu nepriliku nisam doživela. Kako Čeda kaže, „naravno da će Šiptari biti fini prema tebi, sve je to posao, a što je moj komšija već otkupio tri srpske kuće, kao i koliko smo samo bombi izbegli u Obiliću, o tome niko ništa ne zna. Kako može da budu važniji pederi od nas na Kosovu?“

Politika je kriva za sve

Šaib (32), koji radi u jednom malom prištinskom restoranu, priča da je rodom iz Kosovske Mitrovice, a da je u Prištinu došao pre nekoliko godina da bi pronašao posao. Poslednji put je u Beogradu bio 1993, kada je, kako kaže, obišao i „stari i novi“ Beograd. Dok je bio mali stalno se družio s dva Srbina, Nenadom i Nemanjom. Često je noćivao kod njih. Poslednji put se čuo sa njima 2005. godine, ali su mu tada rekli da ne mogu da garantuju za njegovu bezbednost, pa nije otišao da ih poseti. „Rekli su mi da ne znaju ko su i kakve su im nove komšije, pa je bolje da ne dolazim. Oduvek su Albanci s Kosova i Srbi živeli u miru i slozi. Politika je sve pokvarila“, objašnjava Šaib.

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

misha | 30/11/2011, 12:56

B92 Teme | utorak 29.11.2011
Od Vens-Ovenovog plana do dijaloga u Briselu

Insistiranjem na Ahtijarijevom planu kao jedinom rešenju za probleme na severu Kosova vlast u Prištini, ali i medjunarodni činioci, insistiraju da se pitanje severa skine s dnevog reda, a odnosi srpske i albanske zajednice dovedu do granice podnošljivosti. Srbi sa severa uporno odbijaju taj plan tvrdeći da ne poštuje njihove interese, te da favorizuje rešenja koja odgovaraju Prištini.

Ni Ahtisari plus Srbi sa severa ne vide kao rešenje uprkos činjenici da im obezbedjuje i garantuje visok stepen autonomije. Srbi sa severa, medjutim, tim garancijama ne veruju, pa se neminovno nameće poredjenje s rešenjima i planovima koje su, u toku prethodne dve decenije, najpre sukoba, a zatim i neregulisanih odnosa medju narodima bivše SFRJ, Srbi odbijali da prihvate, nakon čega su najčešće bili izloženi egzodusu, stradanjima, gubitku imovine, ne retko i života.

U proleće 1993. godine Vens-Ovenov plan, mirovni predlog za kraj rata u BiH, koji su sačinili specijalni izaslanici Sajrus Vens i lord Dejvid Oven, prihvatili su Bošnjaci i Hrvati, ali ne i Srbi u Bosni i Hercegovini. Tadašnji predsednik Srbije Slobodan Milošević je na sastanku sa Ovenom u Beogradu, 24. aprila prihvatio plan. Plan je prihvatio i tadašnji lider opozicije u Srbiji Vuk Drašković.

Na zatvorenoj sednici na Palama, medjutim, poslanici Narodne skupštine Republike Srpske su 5. i 6. maja odbacili Vens-Ovenov plan, a delegacije Srbije i Crne Gore su napustile zasedanje. Marta 1994. i avgusta 1995 Plan Z-4, koji je bio Nacrt sporazuma o Krajini, Slavoniji, Južnoj Baranji i zapadnom Sremu, Hrvatska je načelno prihvatila.

Plan Z-4 sačinili su ambasadori zemalja članica Kontakt grupe (SAD, Rusija, EZ i UN) i bio je usaglašen u ruskoj ambasadi u Zagrebu, Hrvati su ga prihvatili kao početni dokument za pregovore s krajinskim Srbima, dok istovremeno rukovodstvo tadašnje RSK u Kninu nije ni želelo da ga primi.
Predsednik Srbije Slobodan Milošević odbio je da se sastane sa četvoricom ambasadora dan-dva pre početka vojno-policijske akcije "Oluja", avgusta 1995, iako je tadašnji predsednik vlade RSK Milan Babić potpisao u Beogradu taj plan u prisustvu Pitera Galbrajta.

Prema podacima Dokumentacionog centra "Veritas", plan je 3. avgusta 1995. parafirala i delegacija bivše RSK koja je učestvovala na pregovorima sa hrvatskom delegacijom u Ženevi.

U februaru 2007. godine Skupština Srbije, odmah po konstituisanju novog saziva, usvojila je većinom glasova Rezoluciju o Kosovu, kojom su odbačeni svi stavovi iz predloga specijalnog izaslanika generalnog sekretara UN Marrtija Ahtisarija. Poslanici su se složili da se tim planom krši suverenost i teritorijalni integritet Republike Srbije kao medjunarodno priznate države.

Za Rezoluciju je od 244 prisutna poslanika glasalo 225, dok je 15 poslanika koalicije okupljene oko LDP glasalo protiv, tri poslanika SVM nisu glasala, a poslanik Albanaca sa juga Srbije Riza Halimi u trenutku glasanja nije bio u sali.

"U ovom predlogu (Martija Ahtisarija) Kosovu i Metohiji se neosnovano i u suprotnosti sa medjunarodnim pravom pridaju atributi suverene države, čime se na protivpravni način polažu temelji za stvaranje nove nezavisne države na teritoriji Srbije", navedeno je Rezoluciji, koju je dan ranije podnela Vlada Srbije.

Jula 2007. u Savetu bezbednosti UN prekinuti su pregovori o predlogu rezolucije o Kosovu, koji su započeli početkom aprila. Članice Saveta bezbednosti nisu uspele da se dogovore, a SAD i pet članica EU odustale su suočene sa pretnjom ruskim vetom od nastavka procesa rešavanja statusa srpske pokrajine u SB i najavili da će dalju brigu o tom procesu preuzeti Kontakt grupa.

Posle prekida pregovora o novoj kosovskoj rezoluciji, brigu o tom pitanju preuzela je Kontakt grupa, u nameri da organizuje novu, 120 dana dugu, rundu pregovora Beograda i Prištine, ali bez jasnih naznaka o potezima koji će uslediti posle njihovog
okončanja.

Tvorci predloga - SAD, Velika Britanija, Italija, Belgija, Francuska i Nemačka, predložili su da Beograd i Priština još 120 dana pregovaraju o statusu pokrajine, ali i da se ukine rezolucija 1244 iz juna 1999. godine. Vlada Srbije najoštrije je odbacila ideju o donošenju nove rezolucije u Savetu bezbednosti i ponovila zalaganje za nastavak pregovora sa Prištinom zasnovanih na Rezoluciji 1244 SB UN.

U februaru 2010. održan je skup pod nazivom "Sabor Srba sa Kosova i Metohije" na kojem je odbačen plan šefa misije Euleks Pitera Fejta i kosovsog premijera Hašima Tačija o integraciji severnog dela Kosova i Metohije. Srbi sa Kosmeta, kako je navedeno u zaključcima koji su doneti na Saboru, složili su se da očekuju da vlast u Beogradu brani srpske nacionalne interese u južnoj pokrajini, da jača srpske institucije u pokrajini, čime će Kforu, Euleksu i NATO-u pokazati da nisu paralelne, već stvarne i autohtone.

U Briselu je do sada učinjen izvestan pomak u razgovorima o rešavanju problema na administrativnim prelazima, postignut je dogovor o univerzitentskim diplomama i napravljen je napredak kad je reč o učešću Kosova u regionalnim inicijativama. Za status kandidata u EU Srbija do 9. decembra treba da "dokaže" istinsko zalaganje za rešavanje problema na severu Pokrajine, a diplomatski izvori u Briselu ocenjuju da je od četiri uslova za to većina ispunjena.

Reč je o matičnim knjigama, što je rešeno, o katastru, za šta se do 1. decembra očekuje uredba Vlade Srbije, o administrativnim prelazima kažu da je rešenje na pomolu, i o ispunjavanju dogovora postignutih u ranijim rundama dijaloga u Briselu.

ISTINA

Deki | 13/01/2012, 22:10

Istina i pravda su na nasoj strani i ono sto je nase je nase! a za kompromise ce da vidimo, moze kompromis ali ne takav slab kao sto je samo podela Severa nego jos stvari ima tu kao Srpski Manastiri, oni treba da budu teritorija Srbije, pa omda opstina Strpce pa Srpske enklave! za sve to treba naci resenje!

doktore

srbin | 25/08/2012, 20:01

jebem ja tebi mater, i sve po spisku!

Re: KOSOVO (NI)JE SRBIJA !!!

bosanski porno | 24/02/2013, 01:52

ne majku

Kosovo je Srbija

123 | 15/04/2020, 19:58

Puši ga

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb